mandag den 3. marts 2014

Fastelavn er mit navn...


Jeg har kastet mig ud i en gør det selv fastelavns kjole til Tullen, hun har efterspurgt Klokkeblomst, som er den store helt i øjeblikket. Alle bøger, æsker, pakker, ja faktisk bare alt der bare ligner en fe, det er Klokkeblomst, og Tullen bliver lykkelig når hun får lov til at se Klokkeblomst film i tv, så kan livet vist bare ikke blive bedre, tror jeg Tullen tænker.

Men! Jeg er selv vokset op med hjemmesyede kostumer, og når nu jeg har muligheden for det, og lysten ikke mindst! Så skal Tullen også have det, jeg husker det selv som noget af det bedste, når jeg kunne sidde og tegne tegninger, bestemmer farver osv, og så rent faktisk ende med at få det på. Det var bare det bedste!

Nå, men tilbage til Klokkeblomst.
Jeg har et meeeeeeeget gammelt mønster, det må være fra 50´erne engang. Meget sart og meget fint mønster, som efterhånden er blevet brugt en håndfuld gange.


Her er det blandt andet i brug, til Tullens oldeforældres 65 års bryllupsdag, da hun er 10 mdr gammel.


Men tilbage til Klokkeblomst!
Det er ikke helt færdigt endnu, men de skal også først holde fastelavn på fredag i dagplejen, så jeg har lige et par dage at løbe på. Sko.... Hold da op, sikke meget et par sko kan drille! Tullens sutsko er lilla, og det dur jo bestemt ikke (blev hun enig med sig selv om). Heldigvis havde jeg noget grøn bomuldslærred tilovers og et par hvide pompoms, så nu er der syet galocher til de lilla sutko.


Og kjolen er syet i grøn bomuldslærred og grøn tyl i 2 nuancer.


De filt blade der er i bunden af kjolen, var lige ved at slå mig ud af kurs. 60 blade der skulle klippes og have syet årer på. Men nu hvor jeg kigger på dem, som de ligger der i bunker. Så er jeg nu glad for dem alligevel!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar