lørdag den 11. januar 2014


Vores aller første kreative indlæg, har overvejet længe om det skulle være et eller andet dybsindigt, fint og fornemt indlæg. Men kunne ikke komme på noget. Så kom frem til, at det skulle da være det dukkehus jeg har lavet til min datter. Fint er det, hvis jeg skal sige det selv. Ihvertfald kreativt.
Jeg satte mig i hovedet, at min datters pakkekalender i år, skulle være et hjemmelavet dukkehus, helst lavet så meget fra bunden som overhovedet kunne lade sig gøre.

Det kommer til at blive en føljeton, for det endte med at tage en lille smule overhånd. Og er blevet til en 6 værelses villa, og det ville blive et MEGET langt indlæg.

Som det første, vil det være børneværelset jeg viser frem, lidt efter lidt.

Og som det første, tada. Noget så eksotisk som et skrivebord, lavet af 2 tændstikæsker, en smule papkasse og maling. Lampen er lavet af rørperler, piberenser og toppen af et agern

Lampen er lavet, ved at jeg trak perler på en piberenser, 5 stk af gangen, klippede dem til, så der ikke stak piberenser ud af, lavede 4 af disse, limede dem sammen, og limede agern toppen på. Og så limede jeg den på bordet.

Selve bordet, er lavet af indmaden af 2 tændstikæsker, hvor jeg har limet et lille stykke papkasse ind i, så det blev til en hylde. Og så blev disse limet på bordpladen, der er klippet af en af de gratis æsker man kan fragte vin hjem i, fra store supermarkeder.

Lidt maling og lidt lim. Og vupti, så er der et skrivebord til børneværelset.

Og nu hvor vi har med et barn at gøre. Ja så skal der da også være lidt legetøj.

Da jeg før jul, var så heldig at få doneret noget Silk Clay fra Creative Company, så var det jo oplagt at lave legetøjet i Silk Clay. Holdbart, og nemt at forme, for både børn og voksne.

Det blev til et dukkehus, en bil, et tog og en bold. Toget er 1 cm lang.

Der vil løbende komme flere indlæg om vores nye dukkerhus


These miniature furnitures is homemade out of og matchbox, cardboard, paint and glue. And the toys are made of Silk Clay, from Creative Company. /Christine Christensen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar